Tyvärr. Ingenting hittades.

  • NÄSTA GENERATIONS eCANTER.
    MAKES e WORK.

    Highlights och kundfördelar

logo
NOLL UTSLÄPP.
Lokalt CO2-fri och tyst
UPP TILL 200 KM RÄCKVIDD.
Helt elektriskt och tillförlitligt
4 VIKTKLASSER.
4,25 T I 6,0 T
7,49 T I 8,55 T
6 HJULBASER.
2.500 mm I 2.800 mm
3.400 mm I 3.850 mm
4.450 mm I 4.750 mm

HELT LADDAD.
NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

  • STÖRRE URVAL.
    TOTALT 42 VARIANTER.

    I och med lanseringen av nästa generations eCanter som standardprodukt erbjuder FUSO det största ellastbilsutbudet från Daimler Truck AG. De totalt 42 kombinationsvarianterna består av 4 viktklasser, 6 hjulbaser, 2 hytt-typer och 3 batteripaketalternativ. Det gör att nästa generations eCANTER har en passande konfiguration för snart sagt alla kundkrav.

    UTBUD
  • ETT STEG LÄNGRE.
    UPP TILL 200 KM RÄCKVIDD.

    Beroende på det utrymme, som definieras av vikt och hjulbas, utrustar FUSO nästa generations eCanter med olika batteripaket. S-paketet ger då en räckvidd upp till 70 km per laddning. M-paketet klarar upp till 140 km per laddning, L-paketet upp till 200 km.

    RÄCKVIDD
  • LADDA ÖVERALLT.
    AC OCH DC MÖJLIGT.

    Till skillnad från andra ellastbilar är nästa generations eCanter kompatibel även med den kostnadsförmånligare AC-laddtekniken (växelström) och behöver inte nödvändigtvis en mer kostnadskrävande DC-laddstation (högeffektladdning). Laddkapaciteten vid AC-laddning är 11 kW (S-batteri) resp. 22 kW (M- och L-batteri). En passande Wallbox från Siemens kan beställas av kunden direkt hos FUSO-återförsäljaren.

    LADDLÖSNINGAR.
  • NY DESIGN.
    UTSEENDE OCH FUNKTIONER.

    Även i design och utrustning märks det att nästa generations eCanter är ett toppmodernt elfordon. Förutom på den karakteristiska hyttdesignen känns den igen på bl.a. standard-LED-belysningen fram och bak. Interiört finns ett nytt, helt digitalt IPS-kombiinstrument som ger föraren tillgång till modern optik som funktionella visningsmöjligheter av specifik information som batteriladdstatus eller rekuperationsnivå.

    DESIGN
  • CANTER GENE.
    LIKA PÅBYGGNADSVÄNLIGT SOM ALLTID. 

    FUSO erbjuder nästa generations eCanter med fabrikspåbyggnader som flak och tippare, och utrustar den som tillval med mekaniska sekundärdrifter som försörjer aggregat, t.ex. Kylkompressorer, utan problem.

    PÅBYGGNADSVÄNLIGHET.
  • STÖRRE URVAL.
    TOTALT 42 VARIANTER.

    I och med lanseringen av nästa generations eCanter som standardprodukt erbjuder FUSO det största ellastbilsutbudet från Daimler Truck AG. De totalt 42 kombinationsvarianterna består av 4 viktklasser, 6 hjulbaser, 2 hytt-typer och 3 batteripaketalternativ. Det gör att nästa generations eCANTER har en passande konfiguration för snart sagt alla kundkrav.

    UTBUD
  • ETT STEG LÄNGRE.
    UPP TILL 200 KM RÄCKVIDD.

    Beroende på det utrymme, som definieras av vikt och hjulbas, utrustar FUSO nästa generations eCanter med olika batteripaket. S-paketet ger då en räckvidd upp till 70 km per laddning. M-paketet klarar upp till 140 km per laddning, L-paketet upp till 200 km.

    RÄCKVIDD
  • LADDA ÖVERALLT.
    AC OCH DC MÖJLIGT.

    Till skillnad från andra ellastbilar är nästa generations eCanter kompatibel även med den kostnadsförmånligare AC-laddtekniken (växelström) och behöver inte nödvändigtvis en mer kostnadskrävande DC-laddstation (högeffektladdning). Laddkapaciteten vid AC-laddning är 11 kW (S-batteri) resp. 22 kW (M- och L-batteri). En passande Wallbox från Siemens kan beställas av kunden direkt hos FUSO-återförsäljaren.

    LADDLÖSNINGAR.
  • NY DESIGN.
    UTSEENDE OCH FUNKTIONER.

    Även i design och utrustning märks det att nästa generations eCanter är ett toppmodernt elfordon. Förutom på den karakteristiska hyttdesignen känns den igen på bl.a. standard-LED-belysningen fram och bak. Interiört finns ett nytt, helt digitalt IPS-kombiinstrument som ger föraren tillgång till modern optik som funktionella visningsmöjligheter av specifik information som batteriladdstatus eller rekuperationsnivå.

    DESIGN
  • CANTER GENE.
    LIKA PÅBYGGNADSVÄNLIGT SOM ALLTID. 

    FUSO erbjuder nästa generations eCanter med fabrikspåbyggnader som flak och tippare, och utrustar den som tillval med mekaniska sekundärdrifter som försörjer aggregat, t.ex. Kylkompressorer, utan problem.

    PÅBYGGNADSVÄNLIGHET.

RIKTNING FRAMÅT.
FUSO GÖR e MÖJLIGT

Tillsammans med sina kunder har FUSO samlat värdefulla erfarenheter inom elmobilitet genom den första eCanter de senaste fem åren. Ett av Europas viktigaste och största logistikföretag satsade redan från början på FUSO och förlitar sig ända sedan dess på lokalt utsläppsfria, helt eldrivna lättlastbilar för den dagliga leveransverksamheten i stadsmiljö. eCanter har hittills introducerats med framgång på 13 europeiska marknader.

ALLA SKALL MED.
FUSO GÖR e MÖJLIGT.

Nu tar FUSO nästa steg på vägen mot utsläppsfria körningar och möjliggör elmobilitet möjlig för alla sina kunder i hela Europa. I framtiden kan du köpa nästa generations eCanter direkt hos din FUSO-återförsäljare.

Det omfattande standardutbudet täcker in snart sagt alla individuella ändamål och erbjuder många olika påbyggnadsmöjligheter. Nästa generations eCanter utgör ett idealiskt och hållbart alternativ för transporter och tjänster i citymiljö och i det urbana rummet.

VAR PIONJÄR.
FUSO SKAPAR E-MOBILITET sedan 2010.

Efter 12 års kontinuerligt utvecklingsarbete gjorde FUSO verklighet av sin framtidsvision om utsläppsfri körning. Den tekniskt fullt fungerande och körklara Canter E-Cell-prototypen år 2010 var bara början. År 2016 presenteras den första eCanter. Som första helt eldrivna lastbil över huvud taget fick den redan 2017 i småserieproduktion, och används sedan 2018 hos olika fordonsparkskunder.

LETA REDA PÅ FAKTA.
FUSO GÖR eMOBILITET TILLFÖRLITLIG.

Denna världens första eTruck-flotta i praktisk insats har sedan dess tillryggalagt mer än 5 miljoner eldrivna kilometrar - lokalt utsläppsfritt, viskande tyst och tillförlitligt. Så tillförlitligt att FUSO fick den största ordern på eldrivna lastbilar 2020 från sin kund och praxistestpartner DB Schenker i Daimler Truck:s historia.

TRYGGA FRAMTIDEN.
FUSO GÖR TRANSPORTER UTSLÄPPSFRIA.

FUSO nästa generations eCanter ger ett viktigt bidrag till klimatneutrala transporter. Alltfler länder sätter upp klimatmål och introducerar föreskrifter för att reducera CO2-utsläppen som är orsaken till den globala uppvärmningen. Här är utsläppsfria fordon mycket viktiga. Som märke inom Daimler Truck AG strävar FUSO efter att alla dess nya fordon skall vara CO2-neutrala senast 2039 ``tank-to-wheel``.

SÄTT UPP MÅL.
FUSO GÖR KUNDER OBEROENDE.

Många av FUSO:s stora och internationella kunder har, beroende på lagar och regelverk, redan satt upp ambitiösa och omfattande klimatskyddsmål och jobbar intensivt med att förändra transportsektorn på alla områden på ett hållbart sätt. FUSO stödjer kunderna.

HÅLL VAD DU LOVAR.
FUSO GÖR E-MOBILITET ENKEL.

FUSO känner sina kunder mycket väl och vet därför exakt vilka utmaningar som mottot ”noll utsläpp” betyder för dem. I och med införandet av nästa generations eCanter ikläder sig FUSO uppgiften att ge sina kunder bästa möjliga rådgivning och information så att elmobiliteten blir ännu mer praxisinriktad och enklare för dem.

INGA OMSKRIVNINGAR.
FUSO GÖR E-MOBILITET TILLTALANDE.

En aktiv bekämpning av den globala klimatkrisen är det bästa argumentet men det finns fler goda skäl för nästa generations eCanter. Den berörs inte av restriktioner för dieselfordon, som ju redan råder i många europeiska storstäder. Tvärtom; de kunder som väljer den helt eldrivna lättlastbilen kan, beroende på land, dra fördel av skattelättnader för elfordon och stimulansprogram för inköpen av dem. Samtidigt växer nätet för offentlig laddinfrastruktur kontinuerligt och fordonens effektivitet och räckvidd ökar hela tiden, medan kostnaderna för batteriteknologi sjunker.

NÄSTA GENERATIONS eCANTER. PÅ VÄG.