Tyvärr. Ingenting hittades.

  • CANTER 8,55 T.
    REDO FÖR TUNG INSATS.

    Översikt, tekniska data, utrustningsdetaljer

logo
NÄSTAN 6 T CHASSIKAPACITET.
Stabil bas, högsta nyttolast av alla Canter
12,05 T TILLÅTEN TOTAL DRAGVIKT.
Stark kombination, hög transportvolym
DUONIC® 2.0 STANDARD.
Automatisk dubbelkopplingsväxellåda, växlar utan kraftavbrott

ETT KLART STATEMENT. CANTER 8,55 T.

9C18

Med sina knappt 6 t chassikapacitet och tillåten dragtotalvikt på upp till 12,05 t erbjuder FUSO Canter 8,55 t en briljant nyttolastbalans.

Canter 8,55 t har de typiska, kompakta måtten hos en lättlastbil som gör den smidig och lättmanövrerbar. Beroende på konfiguration har den en mycket låg egenvikt – 2.565 kg vid hjulbas 3.400 mm – och det utan att kompromissa med stabiliteten.

Den har en robust stålledarram som möjliggör en chassikapacitet på knappt 6 t och en högre stabilitet; rambredden 850 mm är genomgående i alla modeller. Höga maximala axellaster – 3.100 kg på framaxeln, upp till 5.800 kg på bakaxeln – avrundar den solida strukturen hos Canter 8,55 t.

Den fördelaktiga konstruktionen som framhjulsstyrt fordon gör att Canter 8,55 t har de mest kompakta totalmåtten i jämförelse. Framför allt vid längre påbyggnadsmått – maximalt 7,2 m – en absolut fördel jämfört med transporters med nos. Canter 8,55 t erbjuder ett klart plus när det gäller lättmanövrerbarhet och med exakt lika många pallplatser, upp till 15. Dessutom kan Canter 8,55 t erbjuda upp till 3,5 t släpvagnslast.

Hos Canter 8,55 t har DUONIC® 2.0 dubbelkopplingsväxellåda monterats som standard. Den ger en bekväm körkänsla och smidiga växlingar utan avbrott i dragkraften.

TEKNISKA DATA.
CANTER 8,55 T I SIFFROR.

3S13 3S15
Hytt Standard (1,7 m) Standard (1,7 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3 Enkel / 3
Hjulbas (mm) 2.500 2.800 3.400 2.500 2.800
Chassikapacitet (kg) 1.565 1.555 1.530 1.565 1.555
Maximal karosslängd 3.500 3.995 4.985 3.500 3.995
Axellaster (fram/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Växellåda 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC
Max. effekt/moment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 10,2 11,2 13 10,2 11,2
3C13 3C15 (D)
Hytt Comfort (2,0m) Comfort (2,0m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3 Enkel / 3 Dubbel / 6
Hjulbas (mm) 2.500 2.800 3.400 3.850 2.500 2.800 3.400 3.850 3.400
Chassikapacitet (kg) 1.460 1.455 1.430 1.415 1.460 1.450 1.425 1.410 1.205
Maximal karosslängd 3.500 3.995 4.985 5.725 3.500 3.995 4.985 5.725 3.985
Axellaster (fram/bak) 1.950/2.500 1.950/2.500
Växellåda 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC
Max. effekt/moment 96 Kw (130 PS) / 350 Nm 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 10 11 12,6 14 10 11 12,6 14 12,6
6S15
Hytt Standard (1,7 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Hjulbas (mm) 2.500 2.800 3.400
Chassikapacitet (kg) 3.785 3.770 3.740
Maximal karosslängd 3.500 3.995 4.985
Axellaster (fram/bak) 2.300/4.360
Växellåda 5-växlad växellåda
Max. effekt/moment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 11,4 12,4 14,6
6C18 (D)
Hytt Comfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3 Dubbel / 7
Hjulbas (mm) 3.415 3.865 3.415 3.865
Chassikapacitet (kg) 3.685 3.665 3.465 3.445
Maximal karosslängd 5.005 5.750 4.005 4.750
Axellaster (fram/bak) 2.800/5.125 2.800/5.070 2.800/5.125 2.800/5.070
Växellåda 5-växlad växellåda
Max. effekt/moment 129 Kw (175 PS) / 430 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 14,9 16,5 14,9 16,5
Lutningsvinkel (fram/bak) 35°/25°
Markfrigång under axlarna fram/bak [mm] 210/185
7C15 (D) 7C18 (D)
Hytt Comfort (2,0 m) Comfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3 Dubbel / 7 Enkel / 3 Dubbel / 7
Hjulbas (mm) 2.800 3.400 3.850 4.300 3.850* 2.800 3.400 3.850 4.300 4.750 3.850 4.750**
Chassikapacitet (kg) 4.970 4.940 4.920 4.875 4.705 4.970 4.940 4.920 4.875 4.855 4.705 4.620
Maximal karosslängd 3.995 4.985 5.725 6.470 4.725 3.995 4.985 5.725 6.470 7.210 4.725 6.210
Axellaster (fram/bak) 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.740 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.640 3.100/5.740 3.100/5.640
Växellåda 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC 5-växlad växellåda, 6-växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC
Max. effekt/moment 110 Kw (150 PS) / 400 Nm 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 11,8 13,8 15,2 16,6 15,2 11,8 13,8 15,2 16,6 18 15,2 18
* levereras endast med manuell växellåda ** levereras endast med DUONIC
9C18
Hytt Comfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Hjulbas (mm) 3.400 3.850 4.300 4.750
Chassikapacitet (kg) 5.985 5.950 5.935 5.895
Maximal karosslängd 4.985 5.725 6.470 7.210
Axellaster (fram/bak) 3.100/5.800
Växellåda 6-Växlad dubbelkopplingsväxellåda DUONIC
Max. effekt/moment 129 kW (175 PS) / 430 Nm
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 13,8 15,2 16,6 18

INRE VÄRDEN.
CANTER 8,55 TON I DETALJ.

HYTT.
BRED OCH BEKVÄM.

FUSO utrustar Canter 8,55 t i fabriken med komfort-enkelhytten.

  • Den är 1.995 mm bred och kombinerar kompakta yttermått med en generös kupé. Komfort-enkelhytten har tre säten.

MOTOR.
KRAFTFULL OCH BRÄNSLESNÅL.

Canter 8,55 t utrustas av FUSO med den för krävande transporter idealiskt dimensionerade, dragstarka 3-litersmotorn med 129 kW (175 HK).

  • Dess turboladdare med variabel turbingeometri levererar ett optimalt startförhållande och konstant högt moment, redan vid lågt varvtal.
  • Den har toppmodern Common-Rail-teknologi och standard start-stopp-funktion.
  • Ett slutet, automatiskt regenererande dieselpartikelfilter i kombination med selektiv katalytisk reduktion (SCR) renar avgaserna.
  • Motorn uppfyller EURO-VI-standard (nivå E).

VÄXELLÅDA.
AUTOMATISK OCH INTELLIGENT.

Som standard utrustar FUSO Canter 8,55 t med DUONIC® 2.0 dubbelkopplingsväxellåda. 

  • Den automatiska, 6-växlade lådan förmedlar en bekväm växlingskänsla utan dragkraftsavbrott och minimalt slitage. 
  • Härtill kommer den praktiska parkeringsfunktionen för säker avställning, det bränslereducerande, integrerade Eco Mode och andra intelligenta lösningar som krypfunktionen för enklare rangering, och uppförsassistenten för problemfri start i uppförsbacke.

SÄKERHET.
SKYDD OCH STÖD.

Till utrustningen av Canter 8,55 t hör olika, moderna assistans- och säkerhetssystem. 

  • Som standard finns självklart ESP, ABS och AEBS (nödbromssystem), LDWS (filhållningsassistent) och förarkrockkudde.
  • Som tillval kan Sideguard Assist (avtagsassistent) levereras.
  • Förutom LED-halvljus kan frontstrålkastarna levereras som tillval i LED-utförande.
  • Som komplement till passagerarkrockkudden, som är tillval, förstärks passagerarsäkerheten av standard-bältesvarnaren.
  • Ett förstärkt underkörningsskydd bak erbjuder ännu bättre skydd vid påkörningsolyckor.

PÅBYGGNADSMÖJLIGHETER.
MÅNGSIDIGT OCH EXAKT.

Canter 8,55 t har en mycket påbyggnadsvänlig struktur, och FUSO bedriver ett nära samarbete med välkända påbyggnadstillverkare.

  • C-profilsledarramen har en bredd om 850 mm för alla fyra möjliga hjulbaser.
  • Vi kan leverera sekundärdrifter i två utföranden, 31 kW eller 62 kW med fläns (196 Nm / 392 Nm), samt en 31-kW-variant för direktanslutna pumpar (196 Nm).
  • Som tillval finns påbyggnadskonsoler och extra fästen, t.ex. för en kompressor.
  • Det 24-V-gränssnitt som finns som tillval avrundar den stora påbyggnadsvänligheten.

INTERIÖR.
BEKVÄM OCH PRAKTISK.

Kupén hos Canter 8,55 t kombinerar praktisk funktionalitet med förarorienterad inriktning.

  • En steglöst ställbar ratt för individuell anpassning är standard.
  • Dessutom kan ett mycket bekvämt, ergonomiskt förarvridsäte från Isringhausen levereras.
  • Det genomtänkta förvaringskonceptet ger översikt och ordning, och har smarta lösningar, t.ex. förvaringsbrickan på baksidan av det fällbara mittsätet.
  • Elektriska fönsterhissar kompletterar komforten.

MER.
SOM STANDARD OCH TILLVAL.

Utbudet till Canter 8,55 t imponerar med många andra praktiska utrustningskomponenter.

  • Standardfunktionen Autolight reglerar fordonsljuset beroende på ljusförhållandena.
  • Avgasbromsen skonar slitdelar som belägg och skivor, och avlastar bromssystemet vid långa utförslöpor.
  • Automatisk eller manuell klimatanläggning finns att välja mellan.

ALLA CANTER-MODELLER I ÖVERSIKT.

  • RÄTT STORLEK.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t är idealisk för användning i stadstrafik och förorter. De kompakta måtten och konstruktionen med framhjulsstyrning utan nos gör den mycket smidig, lättmanövrerad och lättstyrd.

    CANTER 3,5 T.
  • SMALA DIMENSIONER.
    CANTER 6,0 T.

    Med sin hyttbredd på endast 1,7 m är FUSO Canter 6,0 t en absolut expert när det gäller höga nyttolastkrav vid mycket små yttermått. Ett riktigt undantagsfall i sitt segment. Även mycket krävande transporter som kombinerar tung last med smala körvägar, klaras av galant med den robusta och flexibla lättlastbilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER KRAFT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 är en flexibel, effektiv mångsysslare som passar optimalt för användning i växlande förhållanden och som visar vad den går för året runt. Med tillkopplingsbar allhjulsdrift, tillkopplingsbar reducerväxel och självspärrande differential kan den erbjuda allt som krävs för högre traktionsbehov.

    CANTER 4X4.
  • EN VERKLIG FÖLJESLAGARE.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t är det bästa valet för (nästan) alla jobb, eftersom dess övertygande nyckeldata gör den till ett idealiskt fordon för nästan alla logistiktillämpningar. Nästan 5 t chassikapacitet, alla de 6 tillgängliga hjulbaserna att välja mellan, och idealiskt kupékoncept med briljant genomgångsbredd står för absolut funktion i praxis.

    CANTER 7,5 T.
  • ETT KLART STATEMENT.
    CANTER 8,55 T.

    Med sina knappt 6 t chassikapacitet och tillåten dragtotalvikt på upp till 12,05 t erbjuder FUSO Canter 8,55 t en briljant nyttolastbalans. Den DUONIC® 2.0 dubbelkopplingsväxellåda som monteras som standard ger en bekväm körkänsla och smidiga växlingar, utan avbrott i dragkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Efter 12 års kontinuerligt utvecklingsarbete gjorde FUSO verklighet av sin framtidsvision om utsläppsfri körning. Den tekniskt fullt fungerande och körklara Canter E-Cell-prototypen år 2010 var bara början. År 2016 presenteras den första eCanter. Som första helt eldrivna lastbil över huvud taget fick den redan 2017 i småserieproduktion, och används sedan 2018 hos olika fordonsparkskunder.

    eCANTER.
  • RÄTT STORLEK.
    CANTER 3,5 T.

    FUSO Canter 3,5 t är idealisk för användning i stadstrafik och förorter. De kompakta måtten och konstruktionen med framhjulsstyrning utan nos gör den mycket smidig, lättmanövrerad och lättstyrd.

    CANTER 3,5 T.
  • SMALA DIMENSIONER.
    CANTER 6,0 T.

    Med sin hyttbredd på endast 1,7 m är FUSO Canter 6,0 t en absolut expert när det gäller höga nyttolastkrav vid mycket små yttermått. Ett riktigt undantagsfall i sitt segment. Även mycket krävande transporter som kombinerar tung last med smala körvägar, klaras av galant med den robusta och flexibla lättlastbilen.

    CANTER 6,0 T.
  • MER KRAFT.
    CANTER 6,5 T 4×4.

    FUSO Canter 6,5 t 4×4 är en flexibel, effektiv mångsysslare som passar optimalt för användning i växlande förhållanden och som visar vad den går för året runt. Med tillkopplingsbar allhjulsdrift, tillkopplingsbar reducerväxel och självspärrande differential kan den erbjuda allt som krävs för högre traktionsbehov.

    CANTER 4X4.
  • EN VERKLIG FÖLJESLAGARE.
    CANTER 7,5 T.

    FUSO Canter 7,5 t är det bästa valet för (nästan) alla jobb, eftersom dess övertygande nyckeldata gör den till ett idealiskt fordon för nästan alla logistiktillämpningar. Nästan 5 t chassikapacitet, alla de 6 tillgängliga hjulbaserna att välja mellan, och idealiskt kupékoncept med briljant genomgångsbredd står för absolut funktion i praxis.

    CANTER 7,5 T.
  • ETT KLART STATEMENT.
    CANTER 8,55 T.

    Med sina knappt 6 t chassikapacitet och tillåten dragtotalvikt på upp till 12,05 t erbjuder FUSO Canter 8,55 t en briljant nyttolastbalans. Den DUONIC® 2.0 dubbelkopplingsväxellåda som monteras som standard ger en bekväm körkänsla och smidiga växlingar, utan avbrott i dragkraften.

    CANTER 8,55 T.
  • NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Efter 12 års kontinuerligt utvecklingsarbete gjorde FUSO verklighet av sin framtidsvision om utsläppsfri körning. Den tekniskt fullt fungerande och körklara Canter E-Cell-prototypen år 2010 var bara början. År 2016 presenteras den första eCanter. Som första helt eldrivna lastbil över huvud taget fick den redan 2017 i småserieproduktion, och används sedan 2018 hos olika fordonsparkskunder.

    eCANTER.

FÖRSTA ADRESS.
CANTER ÅTERFÖRSÄLJAR- OCH VERKSTADSNÄT.

FUSO Canter är en produkt från Daimler Trucks AG och levereras i 32 europeiska länder.
Med förstklassig rådgivning, försäljning, underhåll och reparation erbjuder fler än 800 filialer i Mercedes-Benz servicenätverk alla tjänster runt Canter.

PDFs & Guidebooks

TEKNISKA DATABLAD CANTER 8,55 TON

0 - 0 av 0 Filer

MER INFORMATION. MER OM CANTER.