Tyvärr. Ingenting hittades.

  • NÄSTA GENERATIONS eCanter 4,25 T.
    ELDRIVEN FÖR STADSTRAFIK.

    Kännetecken, tekniska data, utrustningsdetaljer

logo
UPP TILL 140 KM RÄCKVIDD.
Helt elektriskt och tillförlitligt.
1,7 T MAX. CHASSIKAPACITET.
Nyttolast i toppklass med 0 utsläpp.
KÖRNING MED B-KÖRKORT.
Som ellastbil upp till 4,25 t dragvikt.

RIKTIGT ALTERNATIV.
NÄSTA GENERATIONS eCANTER 4,25 T.

4S15e / 4C15e

Nästa generations eCanter 4,25 t är det hållbara alternativet för användning i stadstrafik och förorter. Den har nämligen allt som alltid har kännetecknat FUSO Canter som en verklig lättlastbil, och det lokalt utsläppsfritt och med ren eldrift.

Nästa generations eCanter 4,25 t är kompakt, smidig och lättmanövrerad och finns i tre olika hjulbaser: 2.500 mm, 2.800 mm och 3.400 mm. Den maximala chassikapaciteten hos nästa generations eCanter 4,25 t är 1.700 kg vid hjulbas 2.500 mm.

Beroende på vald hjulbas utrustar FUSO den med batteripaket i storlek S och M. Dess elmotor har omräknat 150 HK (110 kW). Med en räckvidd */** på upp till 140 km (M-batteri) resp. 70 km (S-batteri) kan nästa generations eCanter 4,25 t utan problem avbilda den genomsnittliga dagliga användningsprofilen för en Canter 3,5 t med dieseldrift.

Dessutom: Om föraren har körkort sedan minst två år får denne köra nästa generations eCanter 4,25 t med personbilskörkort i klass B, precis som dieselvarianten 3,5 t.

TEKNISKA DATA.
NÄSTA GENERATIONS eCANTER 4,25 T I SIFFROR.

4S15e
Hytt Standard  (1,7m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Batterialternativ S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Laddkapacitet AC - långsam uppladdning max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Laddkapacitet DC - snabb uppladdning max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulbas (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Chassikapacitet (kg) 1.695 1.690 1.670 1.190
Maximal karosslängd 3.500 3.995 4.985 4.985
Axellaster(fram/bak) 2.600 / 4.500
Prestanda 110 kW max. (85 kW cont.)
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 10,8 12 14 14
4C15e
Hytt Komfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Batterialternativ S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82,6 kWh)
Laddkapacitet AC - långsam uppladdning max. 11 kW max. 11 kW max. 22 kW
Laddkapacitet DC - snabb uppladdning max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulbas (mm) 2.800 3.400 3.400
Chassikapacitet (kg) 1.550 1.530 1.060
Maximal karosslängd 3.995 4.985 4.985
Axellaster(fram/bak) 2.600 / 4.500
Prestanda 110 kW max. (85 kW cont.)
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 11,6 13,4 13,4
6S15e
Hytt Standard  (1,7m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Batterialternativ S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) S (41,3 kWh) M (82, 6 kWh)
Laddkapacitet AC - långsam uppladdning max.11 kW  max.11 kW  max.11 kW  max. 22 kW
Laddkapacitet DC - snabb uppladdning max. 70 kW max. 70 kW max. 70 kW max. 104 kW
Hjulbas (mm) 2.500 2.800 3.400 3.400
Chassikapacitet (kg) 3.445 3.440 3.420 2.930
Maximal karosslängd 3.500 3.995 4.985 4.985
Axellaster(fram/bak) 2.600 / 4.500
Prestanda 110 kW max. (85 kW cont.)
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 10,8 12 14 14
7C18e
Hytt Komfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Batterialternativ M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Laddkapacitet AC - långsam uppladdning max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Laddkapacitet DC - snabb uppladdning max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulbas (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Chassikapacitet (kg) 4.210 4.185 4.170 3.650 4.110 3.660
Maximal karosslängd 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Axellaster(fram/bak) 3.100 / 5.990
Prestanda 129 kW max. (110 kW cont.)
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 14,4 16 18 18 19 19
9C18e
Hytt Komfort (2,0 m)
Typ av hytt/säten Enkel / 3
Batterialternativ M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh) M (82,6 kWh) L (123,9 kWh)
Laddkapacitet AC - långsam uppladdning max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW max. 22 kW
Laddkapacitet DC - snabb uppladdning max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW max. 104 kW
Hjulbas (mm) 3.400 3.850 4.450 4.450 4.750 4.750
Chassikapacitet (kg) 5.155 5.100 5.075 4.645 5.015 4.615
Maximal karosslängd 4.985 5.728 6.718 6.718 7.213 7.213
Axellaster(fram/bak) 3.400 / 5.990
Prestanda 129 kW max. (110 kW cont.)
Minsta vändradie vägg till vägg (m) 14,4 16 18 18 19 19

INRE VÄRDEN.
NÄSTA GENERATIONS eCANTER 4,25 T I DETALJ.

HYTT.
SMAL OCH BRED.

FUSO utrustar nästa generations eCanter 4,25 t med två hyttvarianter, beroende på vald hjulbas och batteripaket.

  • Med 1 695 mm bredd kombinerar det smala utförandet av standard-enkelhytten mycket kompakta yttermått med en relativt stor kupé och tre fullvärdiga säten. 
  • Med en bredd på 1.995 mm har komfort-enkelhytten tre säten i en något rymligare kupé.

DRIVNING.
ELEKTRISK OCH EFFEKTIV.

Nästa generations eCanter 4,25 t har en högeffektiv elektrisk drivning EDM (Electric Drive Module), som består av elmotor och elaxel. 

  • Den nya, toppmoderna elmotorn med permanentmagnetisk synkrondrift och vattenkylning har utvecklats av Bosch.
  • Med 430 Nm / 110 kW (topp) och 250 Nm / 85 kW (kontinuerligt) är den kraftfull och högeffektiv. Den ger omräknat 150 HK och det maximala varvtalet är 15 000 v/min.
  • Den integrerade formen med växelriktare ger en optimerad storlek. Extra högspänningskablar bortfaller, underhållsinsatsen minskar.
  • Vattenkylsystemet minskar kostnaderna och ökar effektiviteten jämfört med oljekylsystem.
  • Vid behov levererar elmotorn ett högre maximalt moment över hela varvtalsbandet men är trots det tystare och smidigare, med en låg vibrationsnivå.
  • Den toppmoderna eAxel-teknologin möjliggör en kompakt drivlina med integrerad differential och utan kardanaxel.

BATTERIPAKET.
SMALL OCH MEDIUM.

FUSO utrustar nästa generations eCanter 4,25 t med två olika batteripaketalternativ, S-Pack och M-Pack, beroende på vald hjulbas.

  • LFP-batterierna (litium-järn-fosfat) är inte lika beroende av råmaterial som nickel, kobolt eller mangan. De har en lång brukstid och betraktas allmänt som säkra.
  • Batteriernas märkkapacitet är 41,3 kWh (S, upp till 70 km räckvidd) och 83,6 kWh (M, upp till 140 km räckvidd). */**
  • Batteriet gör det möjligt att utnyttja 94% av märkkapaciteten, vilket ligger över genomsnittet. 
  • Ett effektivt vattenkylsystem håller alltid batteriet vid optimal temperatur och har en positiv påverkan på dess livslängd.
  • Vid en defekt eller skada kan batteriet bytas ut enkelt.

RÄCKVIDDSÖKNING.
AKTIV OCH PASSIV.

Nästa generations eCanter 4,25 t har olika funktioner som bidrar till en maximerad räckvidd.

  • Fyra olika kraftfulla rekuperationslägen hjälper föraren att regenerera bromsenergi, som matas tillbaka in i batteriet vilket ökar räckvidden. 
  • Ett särskilt räckviddspaket som tillval, med enskilda uppvärmningsbara komponenter såsom ratt, framruta och förarsäte, som kräver mindre energi, skonar batterierna jämfört med hyttvärmaren.

LADDLÖSNINGAR.
KOMPATIBELT OCH PRAXISINRIKTAT.

Nästa generations eCanter 4,25 t är kompatibel både med AC- och DC-laddteknik och med alla nätspänningar på alla viktiga marknader.

  • Till skillnad mot andra ellastbilar behövs inte nödvändigtvis en dyr DC-laddstation (högeffektladdning).
  • Uppbyggnaden av en AC-laddinfrastruktur (växelström) är enklare och mer prisvärd.
  • Laddkapaciteten vid Ac-laddning är 22 kW (M-batteri) resp. 11 kW (S-batteri). En 8 meter lång Mode-3-laddkabel för resp. laddpunkter är standard.
  • Beroende på laddkapaciteten och storleken på batterikapaciteten är den genomsnittliga laddtiden vid AC-laddning mellan 3,5 och 5 timmar. ***
  • En passande AC-Wallbox från Siemens kan beställas av kunden direkt hos FUSO-återförsäljaren.
  • Vid DC-laddning med ingångseffekt 104 kW (resp. 70 kW vid S-batteri) är den genomsnittliga laddtiden mellan 30 minuter och 1,5 timme. ***
  • Laddkontakten i ladduttaget kan låsas upp. Därför krävs inte åtkomst till hytten.
  • Fordonsmenyfunktionen SoC (State of Charge) stödjer en optimerad laddstrategi som minskar laddtiden och baseras på förarens användningsdata. Dessutom kan funktionen bestämma ett målvärde (Target SoC), och när det uppnås avslutas laddningen automatiskt.

RÅDGIVNING.
INDIVIDUELLT OCH OMFATTANDE.

FUSO erbjuder sina kunder för nästa generations eCanter 4,25 t ett enhetligt eMobility-koncept som på begäran innehåller omfattande rådgivning och stöd.

  • FUSO-återförsäljarna kan erbjuda varje kund en helt individuell beräkning avseende driften av eCanter tack vare en särskild analys av de samlade driftskostnaderna.
  • Med hjälp av Daimler Truck Incentive Tools kan FUSO-återförsäljarna erbjuda sina kunder en omfattande överblick över fördelar och incitament, t.ex. gällande specifika statliga stöd i resp. land. Detta kan röra t.ex. anskaffning, laddinfrastruktur, skattelättnader eller vägaviftsregler.
  • I samarbete med en specialiserad tjänsteleverantör erbjuder FUSO även stöd vid ansökning av stödet.
  • Tack vare ett strategiskt partnersamarbete med Siemens och ENGIE kan kunderna få omfattande rådgivning på temat DC-laddinfrastruktur och få tillgång till ett komplett servicepaket. Från laddteknik, via installation, till avstämning med nätverksoperatören.

HÖGVOLTSSYSTEM.
SÄKERT OCH SKYDDAT.

Till utrustningen av nästa generations eCanter 4,25 t hör samtliga specifika skyddsanordningar för elfordon.

  • En krocksensor deaktiverar högvoltssystemet automatiskt vid en olycka.
  • Med en nödstoppsbrytare kan högvoltssystemet deaktiveras mekaniskt för underhåll eller i en nödsituation.
  • Vaddjupet för eCanter är 300 mm. Om högvoltsbatteriet hamnar under vatten levererar det ingen ström. Alla elektriska komponenter är inkapslade och utgör ingen fara för förare eller tredjepart.
  • Batterierna är skyddade mot läckage vid invändiga skador. Vid en skada stoppas laddningen av fordonet av de säkerhetsprotokoll som är installerade i laddaren.
  • Den automatiska integritetskontrollen testar alla högvoltskomponenter avseende spänningsförlust med en testspänning på 55 volt. Hela proceduren tar mindre än en sekund. Om kontrollen fastställer något onormalt, går det inte att starta högvoltssystemet. 

SÄKERHET.
SKYDD OCH STÖD.

Till utrustningen av nästa generations eCanter 4,25 t hör olika, moderna assistans- och säkerhetssystem.

  • Standard är ABS, ESP samt Active Brake Assist (nödbromssystem), LDWS (filhållningsassistent), Active Sideguard Assist (kurvassistent) och förarkrockkudde.
  • Den nya elektriska parkeringsbromsen är standard och säkrar fordonet mot ivägrullning.
  • LED-halvljus, LED-frontstrålkastare och LED-baklyktor är standard. LED-strålkastarna är 30% ljusare än halogenmodeller och förbrukar mindre energi. LED-baklyktorna ökar energieffektiviteten och understryker den fräscha, moderna designen.
  • Standardfunktionen Autolight reglerar fordonsljuset beroende på ljusförhållandena.
  • Standard är ven den kamerastödda, intelligenta helljusassistenten som styr hel- och halvljus automatiskt. 
  • Vid långsam körning och backning genererar AVAS (Accoustic Vehicle Alert System) artificiella fordonsljud och signaler som varnar andra trafikanter.
  • Ett förstärkt underkörningsskydd bak som tillval erbjuder ännu bättre skydd vid påkörningsolyckor.

PÅBYGGNADSMÖJLIGHETER.
MÅNGSIDIGT OCH EXAKT.

Nästa generations eCanter 4,25 t har en hög karossflexibilitet och lämpar sig för snart sagt alla logistiska krav. 

  • Tack vare din optimerade storlek sitter de nya batteripaketen i mitten av chassit och skapar extrautrymme för påbyggnader.
  • Vanliga påbyggnader som skåp (med och utan lyftplattform), kylskåp, dryckestransporter, flak och tippare kan utan problem realiseras på den eldrivna lättlastbilen.
  • Påbyggnadsspecialisterna på FUSO stödjer eCanter-kunderna att hitta rätt påbyggnad och tillverkare som passar deras behov allra bäst.
  • FUSO kommer även att för nästa generations eCanter erbjuda påbyggnad av flak och tippare från fabrik.
  • Nästa generations eCanter är mycket påbyggnadsvänlig och kompmacht med den tillvalsutrustning som kan levereras från fabrik som tillval med mekaniska sekundärdrifter som försörjer aggregat, t.ex. en kylkompressor.
  • Det finns också ett 24-V-gränssnitt som tillval för eCanter.
  • Påbyggnadstillverkare behöver inte skapa någon anslutning eller FUSO-högvoltssystemet eller separata CAN-förbindningar.

INTERIÖR.
MODERN OCH PRAKTISK.

Kupén hos nästa generations eCanter 4,25 t kombinerar praktisk funktionalitet med förarorienterad inriktning.

  • Nästa generations eCanter har ett Smart-Key-system för öppnande, och en motor-start-stopp-brytare för start eller stopp.
  • Det nya helt digitala IPS-LCD-kombiinstrumentet ger en optimal överblick över funktioner som farthållare, kilometerräknare, batteristatusindikering, rekuperationsindikator etc.
  • För mer komfort runt laddningen svarar en laddstoppsknapp, en laddtidsindikering och en LED-laddstatusdisplay.
  • Standard multifunktionsratt med knappar för styrning av LCD-displayen, steglöst justerbar för individuell anpassning.
  • Valet av växelläge (framåt, neutral, back) görs med en elektronisk växelspak. En extra funktion är valet av rekuperationssteg.
  • Som standard bekvämt, ergonomiskt förarsäte från Isringhausen.
  • Som standard helautomatisk AC.
  • Elektriska fönsterhissar kompletterar komforten.

KÖRNING.
BEKVÄM OCH DYNAMISK.

Som elfordon har nästa generations eCanter 4,25 t typiska egenskaper som gör körningen behaglig, bekväm och dynamisk. 

  • Med enväxlad låda behöver man inte växla och koppla.
  • Komforten ökar tack vare ett tyst, mjukt och följsamt körförhållande, och accelerationen är så gott som sömlös utan ryck eller momentavbrott.
  • Eldriftsteknologin erbjuder ett dynamiskt förlopp och direktacceleration vid start. 
  • En elektronisk brytare förenklar hanteringen av den nya integrerade, elektroniskt styrda parkeringsbromsen.

SERVICE.
OKOMPLICERAD, FÖRSTKLASSIG.

Som genomtänkt serieprodukt kännetecknas nästa generations eCanter 4,25 t av sin servicevänlighet. Detta gäller de tekniska komponenterna och även själva underhållet. 

  • Det stora servicenätverket med Mercedes-Benz-verkstäder och FUSO-partners garanterar den servicekvalitet för nästa generations eCanter som kunderna känner till från detta dieselfordon.
  • Varje batteripaket har en underhållslucka för enkel åtkomst till de elektroniska styrningsmodulerna. Vid defekter går det lätt att byta ut dem. 
  • Placeringen av de nya batteripaketen minskar antalet dragna kablar och ökar då underhållsvänligheten.
  • Servicen av e-axelaggregatet är enklare och underhållskostnaderna lägre. Det krävande växellådsunderhållet bortfaller.

* Räckviddsuppgifterna baseras på testresultat i begränsade testförhållanden. Strömförbrukningen (EE) kan variera beroende på yttre omständigheter såsom last, körstil, väderlek, batteriålder och fordonsutrustning. Därför är räckvidden en uppskattning som är avhängig av den individuella fordonsanvändningen och dess externa faktorer. Den faktiska räckvidden kan ligga under eller över det angivna värdet.

** Värdena erhållna vid följande förhållanden: Laststatus 50% nyttolast, kaross som skåp, omgivningstemperatur 20 °C och genomsnittlig batteriålder.

*** Laddtiden är avhängig av olika faktorer som fordonets laddkapacitet, laddstationens kapacitet, batteriets laddstatus (SoC) samt omgivnings- och batteritemperaturen. Värdena är avhängiga av internt definierade empiriska värden i optimala förhållanden vid 20 °C.

ALLA eCANTER-MODELLER I ÖVERSIKT.

  • 4,25 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 4,25 t är det hållbara alternativet för användning i stadstrafik och förorter. Den har nämligen allt som alltid har kännetecknat FUSO Canter som en verklig lättlastbil, och det lokalt utsläppsfritt och med ren eldrift.

    eCANTER 4,25 T.
  • 6,0 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Tack vare sina kompakta dimensioner är nästa generations eCanter 6,0 t en verklig specialist inom krävande transportjobb på smala vägar – och den är tyst och lokalt utsläppsfri. Den är ett hållbart alternativ för användning inom kommunsektorn.

    eCANTER 6,0 T.
  • 7,49 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 7,49 t är det bästa valet för (nästan) alla jobb som helt eldriven lätt lastbil. Dess lokala utsläppsfrihet i kombination med dess övertygande basdata gör den till ett idealiskt fordon för så gott som alla logistiktillämpningar.

    eCANTER 7,49 T.
  • 8,55 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 8,55 t är det rent eldrivna alternativet när det gäller dels lokal utsläppsfrihet, dels lite tyngre transportjobb.

    eCANTER 8,55 T.
  • 4,25 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 4,25 t är det hållbara alternativet för användning i stadstrafik och förorter. Den har nämligen allt som alltid har kännetecknat FUSO Canter som en verklig lättlastbil, och det lokalt utsläppsfritt och med ren eldrift.

    eCANTER 4,25 T.
  • 6,0 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Tack vare sina kompakta dimensioner är nästa generations eCanter 6,0 t en verklig specialist inom krävande transportjobb på smala vägar – och den är tyst och lokalt utsläppsfri. Den är ett hållbart alternativ för användning inom kommunsektorn.

    eCANTER 6,0 T.
  • 7,49 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 7,49 t är det bästa valet för (nästan) alla jobb som helt eldriven lätt lastbil. Dess lokala utsläppsfrihet i kombination med dess övertygande basdata gör den till ett idealiskt fordon för så gott som alla logistiktillämpningar.

    eCANTER 7,49 T.
  • 8,55 T NÄSTA GENERATIONS eCANTER.

    Nästa generations eCanter 8,55 t är det rent eldrivna alternativet när det gäller dels lokal utsläppsfrihet, dels lite tyngre transportjobb.

    eCANTER 8,55 T.

FÖRSTA ADRESS.
CANTER ÅTERFÖRSÄLJAR- OCH VERKSTADSNÄT.

FUSO Canter är en produkt från Daimler Trucks AG och levereras i 32 europeiska länder.
Med förstklassig rådgivning, försäljning, underhåll och reparation erbjuder fler än 800 filialer i Mercedes-Benz servicenätverk alla tjänster runt Canter.

PDFs & Guidebooks

Tekniska datablad eCanter 4,25 ton

0 - 0 av 0 Filer

MER INFORMATION. MER OM CANTER.